Aby zabezpieczyć dokument Microsoft Word hasłem, wykonaj poniższe kroki:
1. Otwórz dokument Word, który chcesz zabezpieczyć.
2. Kliknij zakładkę „Plik” w lewym górnym rogu okna programu.
3. Z menu, które się pojawi, wybierz opcję „Informacje”.
4 .W sekcji „Informacje” kliknij przycisk „Chroń dokument”.
5. W rozwijanym menu wybierz „Szyfruj przy użyciu hasła”.
6. Pojawi się okno dialogowe. Wprowadź hasło, które chcesz użyć do zabezpieczenia dokumentu, a następnie kliknij „OK”.
7. Zostaniesz poproszony o ponowne wpisanie hasła w celu jego potwierdzenia. Wprowadź ponownie hasło i kliknij „OK”.
Twój dokument jest teraz zabezpieczony hasłem. Od tego momentu, aby otworzyć ten dokument, użytkownik będzie musiał wprowadzić ustalone hasło.
Jak utworzyć bezpieczne hasło https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/jak-tworzyc-bezpieczne-hasla
W przypadku konieczności udostępnienia zaszyfrowanego pliku hasło należy przekazać danej osobie innym kanałem komunikacji. Nie przesyłaj i nie przechowuj hasła razem z plikiem.