ownCloud to darmowa aplikacja do synchronizacji danych, współdzielenia plików i zdalnego przechowywania danych w chmurze. Aplikacje można pobrać między innymi z owncloud.com/desktop-app .
1. Instalacja
klikamy Dalej i wybieramy miejsce instalacji aplikacji.
klikamy Dalej i Zainstaluj oraz Zakończ jeśli instalacja się powiodła.
Zostaniemy poproszeni o zrestartowanie komputera klikamy TAK.
2. Konfiguracja
Odnajdujemy na pulpicie ikonę aplikacji i uruchamiamy ja.
Zostaniemy poproszeni o wpisanie Adresu serwera
dla pracowników – https://chmura.put.poznan.pl
dla studentów – https://chmura.student.put.poznan.pl
Klikamy Next a następnie Open Browser.
Zostaniemy przeniesieni na stronę chmury politechniki gdzie musimy się zalogować za pomocą politechnicznego adresu mailowego oraz hasła.
Po zalogowaniu zostaniemy poproszeniu o uwierzytelnienie dla aplikacji zainstalowanej na komputerze.
Po uwierzytelnieniu możemy wrócić do aplikacji. Klikając opcję Advanced configuration możemy wybrać sposób pobierania plików oraz katalog w którym będą pliki przechowywane.
Klikamy Finish.
Gdy wszystkie pliki zostaną zsynchronizowane wówczas możemy kliknąć przycisk Hide.
W pasku zadań systemu Windows pojawi się ikonka od aplikacji po kliknięciu prawym klawiszem myszki uzyskamy dostęp do menu.
Za pomocą którego możemy między innymi się wylogować się, wyjść z aplikacji, otworzyć katalog lokalny (znajdujący się na komputerze) lub przejść do chmury poprzez przeglądarkę www.