Konfiguracja klienta pocztowego za pomocą Exchange nie działa dla kont pocztowych studenckich oraz doktoranckich. Proponujemy zastosować IMAP.
Krok 1
Klikamy przycisk Windows – pokazuje się menu z listą kafelków; Klikamy kafelek Poczta
Krok 2
Po uruchomieniu programu klikamy Dodaj konto
Krok 3
W okienku, które się pokazało klikamy pozycję Exchange (Exchange, Office 365).
Krok 4
Podajemy adres e-mail, klikamy Dalej…
Adresy mailowe:
dla pracowników: @put.poznan.pl
dla studentów: @student.put.poznan.pl
dla doktorantów: @doctorate.put.poznan.pl
Krok 5
Wpisujemy hasło i klikamy Zaloguj się.
Krok 6
Poprawiamy nazwę użytkownika do formatu
dla pracowników: @put.poznan.pl
dla studentów: @student.put.poznan.pl
dla doktorantów: @doctorate.put.poznan.pl
okienko Domena pozostawiamy puste.
Krok 7
Pojawia się okienko informujące o problemie z konfiguracją, klikamy Zaawansowane.
Krok 8
W oknie, które się pojawiło wpisujemy w polu Serwer:
dla pracowników: poczta.put.poznan.pl
dla studentów: poczta.student.put.poznan.pl
dla doktorantów: poczta.student.put.poznan.pl
a w polu Nazwa konta wpisujemy przyjazną nazwę.
Krok 9
Pojawi się komunikat o pomyślnym zakończeniu konfiguracji konta. Może również się pojawić komunikat o konieczności akceptacji zwiększenia bezpieczeństwa komputera – należy kliknąć Wymuś te zasady.