Jeżeli z jakiegoś powodu użytkownik nie chce lub nie może zalogować się do sklepu Microsoft Store, a sklep wymaga zalogowania, należy przedsięwziąć następujące kroki:
Z systemu eProgramy należy z kategorii Checkpoint VPN pobrać 3 znajdujące się tam pakiety:
CheckPointVPN_1.0.14.0_x64.Appx
Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1_1.1.23406.0_x64__8wekyb3d8bbwe.Appx
Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1_1.1.23406.0_x86__8wekyb3d8bbwe.Appx
i je zainstalować dwukrotnie klikając ikonkę
Gdy pojawi się prośba o potwierdzenie, klikamy 'Zainstaluj’
UWAGA! w przypadku systemu 32-bitowego pakiet Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1_1.1.23406.0_x64__8wekyb3d8bbwe.Appx pomijamy.
W sytuacji, gdy system nie jest aktualny i nie daje się pakietów zainstalować podwójnym kliknięciem, należy uruchomić PowerShell z uprawnieniami administratora (Menu Start>Windows PowerShell>Windows PowerShell>Prawy przycisk myszy>Run as administrator)
i w otwartym okienku wpisać komendy:
Add-AppxPackage sciezka_do_pliku\nazwa_pakietu.Appx
dla każdego z ściągniętych plików.
Po zainstalowaniu aplikacji konfigurujemy połączenie VPN
1. W pasku startowym wybieramy lupę, wpisujemy „vpn”, po czym klikamy lewym przyciskiem myszki Dodaj połączenie sieci VPN.
6. Klikamy na „ dodaj połączenie VPN”.
7. Dostawca: Check Point Capsule VPN
Nazwa połączenia np. : Checkpoint Politechnika Poznańska
Nazwa lub adres serwera: hellfire.put.poznan.pl
8. Wybieramy nasze połączenie „Checkpoint Politechnika Poznańska” – klikamy połącz.
9. Wybieramy „metodę uwierzytelnienia”: Nazwa użytkownika i hasło, następnie klikamy dalej.
10. Wpisujemy identyfikator:
Dla pracowników:
<identyfikator e-konta>@put.poznan.pl
Hasło aktualne z eKonta
Dla studentów:
<identyfikator e-konta>@student.put.poznan.pl
Hasło aktualne z eStudenta
Dla doktorantów:
<identyfikator e-konta>@doctorate.put.poznan.pl
Hasło aktualne z eStudenta
11. Gdy wyświetli się status „Połączono” – znaczy że wszystko zostało skonfigurowane poprawnie.
Wszystkie zrzuty ekranu zostały przygotowane w systemie Windows 10 Creators Update 15063.413