Instrukcja Logowania oraz tworzenia pokoju na potrzeby Wideokonferencji.
TWORZENIE WIDEOKONFERENCJI ORAZ POKOI DOSTĘPNE TYLKO DLA PRACOWNIKÓW ORAZ DOKTORANTÓW PP
System eMeeting nie jest wpierany przez przeglądarkę Safari w systemach macOS/iOS, dlatego prosimy o korzystanie na tych urządzeniach z przeglądarek Mozilla Firefox, bądź Google Chrome.
Przechodzimy do strony emeeting.put.poznan.pl a następnie logujemy się po przez przycisku Zaloguj.
Zostaniemy przeniesieni na stronę eloginu gdzie po wprowadzeniu nazwy użytkownika (podajemy pełen adres mailowy politechniczny) oraz hasła do ekonta i kliknięciu przycisku Zaloguj się zostaniemy automatycznie zalogowaniu do systemu eMeeting.
Po poprawnym logowaniu uzyskamy dostęp do Pokoju Domowego. Następnym krokiem jest Stworzenie pokoju po przez klikniecie przycisku.
Zostaniemy poproszeniu o podanie nazwy naszego nowo tworzonego pokoju (w naszym przypadku jest to testowy) i klikamy Stwórz pokój.
Zaznaczenie opcji Wymagaj logowania poprzez eLogin przed dołączeniem blokuje podgląd pokoju oraz przekierowuje na eLogin. Wykaz nagrań widoczny jest tylko dla osób po zalogowaniu. Dzięki logowaniu za pomocą eLogiu automatycznie ustawiana jest nazwa użytkownika która następnie jest blokowana – studenci/podyplomowi maja dodatkowo nr indeksu w nazwie użytkownika.
Zaproszenie uczestników konferencji następuje po przez rozesłanie im linku do utworzonego przez nas pokoju, aby to zrobić klikamy na nasz pokój a następnie kopiujemy link z pola Zaproś uczestników.
W celu uruchomienia naszego stworzonego pokoju klikany na niego raz lewym klawiszem myszki a następnie klikamy przycisk START.
Zostaniemy przekierowani na nową stronę do naszego Pokoju oraz poproszeniu i wybranie jednej z opcji w jaki sposób chcemy uczestniczyć w spotkaniu. Do wyboru mamy opcję z mikrofonem lub tylko słuchawki.
W przeglądarce Firefox należy jeszcze udzielić dostępu z mikrofonu (jeśli taką opcję wybraliśmy) witrynie bbb-XXXXXX.put.poznan.pl
W przypadku kiedy zaznaczymy Nie udostępniaj a jednak mikrofon jest potrzebny należy kliknąć na ikonę mikrofonu znajdującą się przed adresem https://
następnie w części Uprawnienia kliknać X przy napisie Zablokowano tymczasowo.
i odświeżamy witrynę tym razem zaznaczając Udostępnij. Po wybraniu opcji z użyciem mikrofonu zostanie przeprowadzony test i zostaniemy poproszeniu o zaznaczenie opcji czy działa lub nie.
w przypadku niepoprawnego zweryfikowania mikrofonu, konieczne jest zaznaczenie opcji, Nie, a następnie zweryfikowanie ustawień w następnym oknie.
Jak już wszystko mamy skonfigurowane i potwierdzone zostaniemy przeniesieni do naszego Pokoju.
Po lewej stronie znajduje się lista uczestników oraz czat. W celu zaproszenia osób do naszego pokoju wystarczy skopiować link i przesłać danej osobie np. na maila.
W celu zakończenia sesji i zamknięcia pokoju klikamy w prawym górnym rogu „3 kropki”
Po kliknięciu Zakończ spotkanie następuje zamknięcie sesji oraz pokoju (POWODUJE TO ZRESETOWANIE WSZYSTKICH USTAWIEŃ POKOJU JAKIE USTAWILIŚMY). Natomiast kliknięcie Wyloguj powoduje wyjście z pokoju ale nie jego zamknięcie (czyli można do niego ponownie się zalogować).