Krok 1
Logujemy się na swoje konto w serwisie eLogin.
Krok 2
Po zalogowaniu, w menu wybieramy opcję Certyfikaty.
Krok 3
Jeśli certyfikat był już wcześniej wygenerowany i jest jeszcze ważny, można przejść do kolejnego kroku.
Aby wygenerować certyfikat, należy wybrać operację Wygeneruj nowy certyfikat ogólny.
następnie potwierdzamy wygenerowanie certyfikatu poprzez klikniecie przycisku OK.
Krok 4
Jeśli certyfikat został już wygenerowany i jest ważny, można pobrać go w celu instalacji w komputerze lub innym urządzeniu. W tym celu należy wybrać operację Pobierz certyfikat.
W formularzu pobierania certyfikatu należy wpisać swoje bieżące hasło do eKonta (to samo, którym następuje logowanie w eLogin) oraz dowolne hasło służące do zabezpieczenia pliku z certyfikatem (można użyć hasła wylosowanego przez eLogin).
Pierwsze pobranie certyfikatu ogólnego przeznaczenia wiąże się z akceptacją regulaminu dostępu do tej sieci. Należy go przeczytać i zaakceptować przed zatwierdzeniem formularza.
Po podaniu haseł i ewentualnym zatwierdzeniu regulaminu, należy wybrać operację Pobierz certyfikat. Po chwili pojawi się okno dialogowe zapisania pliku.
Należy zapamiętać miejsce zapisania pliku i hasło użyte do jego zabezpieczenia. W przypadku zagubienia pliku lub hasła, można ponownie pobrać certyfikat (nie trzeba generować nowego, jeśli bieżący jest jeszcze ważny).
Krok 5
Aby użyć certyfikatu należy zainstalować go w komputerze lub innym urządzeniu. Odpowiednie instrukcje dostępne są na stronie Certyfiakt p12.
Należy pamiętać o okresie ważności certyfikatu. Po jego upływie certyfikat trzeba będzie wygenerować i zainstalować ponownie, powtarzając wszystkie kroki tej instrukcji. Nowy certyfikat można wygenerować w każdej chwili, także przed upływem okresu ważności starego.